Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan, Lin en de kids - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan, Lin en de kids - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Jan, Lin en de kids

08 November 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal
Hier ons eerste verslag +LIVE+ vanuit Bangkok.
Als 1e willen we iedereen bedanken voor alle lieve kaartjes, sms-jes, en mailtjes voor ons vertrek. Dat heeft ons echt goed gedaan. Iedereen die zo meeleefde.
Als 2e willen we het goede nieuws vertellen aan degene die het nog niet wisten dat Jan een dag! Voor vertrek een baan heeft gevonden, en na onze terugkeer kan beginnen bij zijn nieuwe werkgever. Hoe geweldig is dit?
Een beter begin van onze reis konden wij ons niet voorstellen.
De vlucht naar Bangkok is buitengewoon goed verlopen. De kinderen vonden het zowaar leuk in het vliegtuig. Melle vond het vliegtuig niet zo mooi en was even teleurgesteld toen ons vliegtuig groen met oranje was. Hij wilde in een blauwe....
Het was geweldig om hoger dan de wolken te zijn, en wat de vlucht helemaal goed maakte waren de video schermpjes die in elke stoel zaten en dus konden de jongens naar hartelust films kijken die ze zelf mochten uitzoeken. Siem heeft de nieuwe Ice age en de nieuwe Madagascar gekeken en Melle filmpjes voor kleintjes. Helemaal top!
Toen de lichtjes uit gingen wilde Siem niet meer kijken want: het is nacht en dan moet je gaan slapen. Het was even zoeken naar hoe lekker te liggen op zo'n klein plekje maar al snel kwamen ze erachter dat mama's schoot toch het lekkerst ligt. En dus zat ik klem tussen de knapen die heerlijk lagen te tukken. Ik zelf lag wat minder, Maarja wat moet je, alles voor de kids toch:-)
Ook de volgende dag in het vliegtuig ging nog prima. Ondanks de korte slaap vloog de dag voorbij, met wat eten af en toe en nog wat filmpjes landden we uiteindelijk in Bangkok.
Daar was het even wennen, de warmte vloog ons echt aan. 36 graden en heel benauwend warm. Pinnen lukte eerst niet en we gingen 3x in de verkeerde bus, dat was wel even stressen. Zo warm en dan met al die bagage en 2 kids. Toen hebben we een taxi genomen en die zette ons voor de deur van ons hostel af. Zo fijn!
We hebben nog een stukje gewandeld en gegeten en toen kwam de nacht. Dikke jetlag voor Jan, Siem en Linda. Wij konden niet slapen, en hebben echt met z'n 3tjes tot een uur of 4 wakker gelegen. Kleine Melle sliep als een os. Van 10 uur of savonds tot elf uur sochtends. Die werd heerlijk vrolijk wakker.
De volgende dag hebben we Bangkok een beetje verkend, en zijn we met een boot gegaan.
Veel te zien hier en onze zintuigen worden ruimschoots geprikkeld. Eten, drinken, dieren, verkeer, en heeeel veeeel mensen.
Nu zijn we onze reis uit Bangkok een beetje aan het plannen, aan het kijken wat onze volgende stop is. Een hele grote stad is toch wel heftig met de kids. We gaan iets rustigers opzoeken.
Jullie horen weer van ons.
Veel lieve groetjes!

• 08 November 2012 - 17:02

Cees Duindam:

Hoi Janenlin en kinderen. Mooi om te horen dat alles zo goed is gegaan met het vliegen. Spannend hoor hoe het verder gaat. ben heel erg benieuwd. Ook naar de eerste foto's. Ik was weer snel thuis. De files waren allemaal opgelost. Was wel moe. Vond het wel jammer dat we niet nog wat konden drinken. Binnenkort maar eens kijken of we kunnen facetimen.
    Liefs van Papa en Ammel en dikke kussen

• 08 November 2012 - 17:19

Jose Cannegieter:

Hallo Linda en jan,

leuk om je eerste verslag te lezen,Wij vonden Bangkok erg leuk,maar ook erg druk,maar Thailand is grro genoeg om iets rustigers te vinden
    heel veel liefs van jose c.

• 08 November 2012 - 17:44

Gonny:

Hey globetrotters,
    Fijn dat de reis goed ging.
    Denk veel aan jullie.
    Ook fijn dat je al zo snel iets laat weten.
    Ik kijk uit naar devolgende berichtjes.
    ENJOY. knuffel van mij

• 08 November 2012 - 17:57

Eefje:

Wat leuk om al zo snel wat van je horen. En allemaal goed nieuws ook nog. Jan gefeliciteerd met je nieuwe baan. Mooier kon je toch niet weggaan,,, en terug komen natuurlijk. En wat een goeie reis met de kinderen. Ik vind dat je leuk kan schrijven Linda, precies zoals je het ook zou zeggen. Op naar de volgende avonturen.
    xx Eefje.

• 08 November 2012 - 18:00

Gepol:

Hey Jan en Linda.
    wist helemaal niet dat jullie nu in thailand zitten.
    geweldig.
    geniet ervan ervan. als je morgen nog in Bangkok bent
    hier een tip van een local
    Een van de grootste spektakels in Thailand is de majestueuze Royal Barge Procession, een oude traditie die door de huidige koning van Thailand, Koning Bhumibol Adulyadej, in 1959 nieuw leven werd ingeblazen. Deze adembenemende waterprocessie over de Chao Phraya rivier in Bangkok is enkel en alleen gereserveerd voor nationaal bijzondere gelegenheden en is tijdens het bewind van koning Bhumibol slechts 16 keer gehouden. De laatste keer dat er een Royal Barge Procession plaats vond was op 12 juni 2006 ter gelegenheid van het 60 jarig ambtsjubileum van koning Bhumibol.
    Deze vind plaats op 9 november.
    Mazzel

• 08 November 2012 - 19:33

Anne:

Hoi Linda en co, leuk om te horen hoe het jullie vergaat!! Heel veel plezier en kijk uit naar jullie volgende verslag..Liefs Anne.

• 08 November 2012 - 20:04

Jeannette:

Hé Mensen, wat fijn dat Jan een baan heeft!!!! Gefeliciteerd!!! Geniet maar lekker van de warmte, want hier is het al wel guur weer! Geniet er van en veel suc6 met de kinders. xxx

• 08 November 2012 - 21:13

Lianne:

Hoi Linda en Jan!
    Wat geweldig, wat geweldig dat Jan een baan heeft!!! Zooo fijn voor jullie :)
    Heel veel plezier en geniet van al het moois wat jullie gaan zien en gaan doen!!
    Lieve groetjes! Lianne

• 08 November 2012 - 22:09

Paul En Monique:

Als eerst, erg fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    En natuurlijk Jan gefeliciteerd!!!
    We hopen dat jullie het ontzettend naar jullie zin zullen hebben, maar ik geloof zeker dat dat jullie gaat lukken!
    We houden jullie blog in de gaten.
    Geniet ervan.....
    Liefs Paul Monique en kids

• 09 November 2012 - 14:18

Stephanie:

Lieve Lin, Jan en kids,

IK ben zo blij voor jullie!
    Veel plezier en geluk met jullie fijne reis!
    Liefs, Stephanie.

Ook gefeleiciteerd van Antoine, Jan!

• 09 November 2012 - 15:03

Erna:

Hey Lin, Alle voorgaande mensen hebben eigenlijk alles al gezegd wat ik jullie ook zou willen zeggen! :P Ik wens jullie nog heel veel plezier en ben benieuwd naar de eerste foto's ;) xxxx

• 09 November 2012 - 23:30

Josie:

He Linnie en Jan,
    fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Hoop dat jullie gauw acclimatiseren en lekker kunnen genieten. Ben benieuwd naar deel 2, 3, 4 etc. liefs jos,jp en kids

• 11 November 2012 - 00:43

José :

Hoi Linda en aanhang, fijn dat de reis goed is verlopen. Wat zal het dubbel genieten zijn nu je weet dat Jan een baan heeft. Gefeliciteerd Het is erg leuk om zo snel al iets van jullie te horen. Veel plezier en ik probeer volgende week een keer te FaceTime . Lieve groet

• 11 November 2012 - 15:15

Eline:

Hee, wat leuk om jullie verhaaltje te lezen!! En wat fijn dat jullie zijn aangekomen:) En natuurlijk ook het goede nieuws van de nieuwe baan, super!! Geniet lekker, heel veel plezier en ik kijk uit naar de nieuwe verhalen:) Liefs Eline

• 11 November 2012 - 19:48

Marieluska:

Wat fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn.
    Geniet lekker van jullie vakantie. En ik ben zo blij voor jullie dat Jan een nieuwe baan heeft.
    Van harte gefeliciteerd.

• 11 November 2012 - 22:27

Margreet:

Lieve vakantie genieters,

Al een beetje gewend aan temp.eten,en kabaal?
    Hier is het nu zondagavond en op de achtergrond voetbal info.
    Buiten temp6 graden
    Morgen weer aan het werk.
    Ik geniet op afstand met julllie mee.
    XXX

• 12 November 2012 - 13:19

Ghislaine:

Hoi allemaal,

Fijn jullie vleigreis zo goed veropen is. En Jan van Harte Gefeliciteerd!
    Heel leuk om jullie reisverslag te lezen. Kijk uit naar meer belevenissen,

groetjes Ghislaine

• 12 November 2012 - 18:16

Stefan:

Hoi Linda en Jan en Kids,

Leuk om alles te lezen en ben nu al in afwachting van jullie volgende bericht.
    Wat vinden Melle en Siem van al die nieuwe impressies, kunnen ze het een beetje allemaal verwerken.
    Nog heel veel plezier en ik lees binnenkort de volgende berichten wel.

ps nog bedankt vor het kratje bier brengen.

groeten Fam Duindam

• 12 November 2012 - 18:46

Gerry & Steven:

Hoi Linda, jan, Siem & Melle

Allereerst fijn dat jullie goed aangekomen zijn, en fijn dat jullie gebeld hebben.
    geniet er van met zijn 4-tjes en we kijken uit naar jullie nieuwe reisverhalen.

groetjes,

Oma Bosch & Steven