Ko si chang - Reisverslag uit Ko Si Chang, Thailand van Jan, Lin en de kids - WaarBenJij.nu Ko si chang - Reisverslag uit Ko Si Chang, Thailand van Jan, Lin en de kids - WaarBenJij.nu

Ko si chang

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Jan, Lin en de kids

15 November 2012 | Thailand, Ko Si Chang

Na enkele dagen in Bangkok waren we iets gewend aan het tijdsverschil, vooral Siem en Jan hebben hier last van gehad, die lagen s'nachts echt wakker. Melle sliep lekker door! En ik een beetje er tussen in. Soms slapen en soms wakker.
Ook het klimaat begon enigszins te wennen. Man, wat hebben wij gezweet de eerste paar dagen!
Op de laatste dag in Bangkok besloten we naar een groot stadspark in Bangkok te gaan. Dan konden we de kinderen er lekker laten rennen, want die begonnen het wel zat te worden, elke keer aan de hand, en oppassen, uitkijken, niet aanzitten, en de drukte en het verkeer en de chaos.
Dat was een goede beslissing. In het park konden ze lekker ravotten en zich even uitleven. Toen moest Jan hoesten en draaide zich om, kijk eens Lin, ik draaide me ook om en zag een dikke vette hagedis van zeker anderhalve meter door het gras kruipen. Dat was echt bizar. Het leek net een krokodil. Later zagen we er nog een sluipen. Onwerkelijk. Ook zagen we er schildpadden. We hebben al heel veel dieren gezien. Krabben, hele grote slakken, enorme kakkerlakken, veel gecko's, de jongens zien ze vaak eerder dan ons, duizendpoten die zo groot als Jan zijn voet zijn, hele grote vissen, kikkers, vleermuizen, en mooie grote vlinders maar met stip op 1 dus de hagedis!
Siem had veel praatjes over alle dieren die hij wilde zien, maar vandaag was hij vast besloten: mama, ik wil echt niet meer naar de jungle want ik wil geen echte tijger zien! Oké, Siem, ik ook niet :-)
Ook hebben we al veel vervoermiddelen genoten, bussen, minibusjes, auto's, taxi, boten, motors en tuktuks. De tuktuks vinden de jongens bij het uitstek het leukst, ze willen elke keer in een andere kleur: nu in een groene, nee die was net, nu in een roze.
We zijn ondertussen aangekomen op ko si chang, een klein eilandje waar we een slaapplekje hebben gevonden direct aan het strand. Dit is zeker niet het mooiste strand en ook niet het schoonste. We zijn zo'n beetje de enige witte hoofden, dus na een paar dagen kent iedereen ons.
De jongens komen aan aandacht niet te kort en worden regelmatig in de arm geknepen. Zijn deze 2 blonde knapen echt??? Ook worden ze frequent op de foto gezet. Vooral Melle met z'n krullen is een bezienswaardigheid.
De jongens vinden het zwemmen in de zee super, en hebben ontdekt dat ze met bandjes om blijven drijven. Dus die willen nu elke keer 'zelf' zwemmen. Siem denkt dat als hij thuis komt wel snel zijn 'maploma' zal halen...
Het gaat goed hier, al is het soms best wennen en warm en intensief en spannend, maar we genieten van dit avontuur!
Hoe gaat het in Nederland?
Doet de winter al zijn intrede en is Sinterklaas ook al in den Lande?
Lieve Groetjes vanuit ko si chang
(Ik zal proberen wat foto's toe te voegen, ook bij het Bangkok verhaaltje)

• 15 November 2012 - 16:58

Moekie:

Dat is echt mee genieten,je verhaal en vooral de foto's geven een beetje indruk hoe jullie reilen en zeilen.
    Fijn dat het zo goed gaat,en je kan beter zweten dan bibberen van de kou vind ik.
    Hééééél veel liefs en een dikke knuffel voor alle vier.

• 15 November 2012 - 17:32

Jose Cannegieter:

hai Linda en jan,
    leuk om te lezen en fijn dat het goed gaat
    ik geniet op afstand met jullie mee
    jose

• 15 November 2012 - 17:46

Sandra:

Hoi jan en lin.
    Fijn om te horen dat het goed en jullie het naar he zin hebben. Nog veel plezier en succes.
    Gr. San

• 15 November 2012 - 17:50

Erna:

Hey Lin, echt leuk om mee te lezen! Wat gaaf al die beesten. Blijf genieten en reisverslagen schrijven ;) dikke kus en knuffel voor jullie allemaal. xxx

• 15 November 2012 - 18:08

Anne:

Hoi allemaal,

wel wat bruiner worden he die boys, dan vallen ze niet meer zo op!! Ik lees het al, jullie vervelen je niet, blijf voorlopig maar lekker daar want hier is het koud, en de Sint komt zaterdag de 17e weer int land. Mss brengt hij wel wat cadeautjes naar jullie?? ;-]
    Enjoy!!
    Lfs Anne.

• 15 November 2012 - 18:37

Janenriekleemhuis:

veel plezier en pas goed op elkaar. Vandaag was het hier mistig en koud.

• 15 November 2012 - 21:56

Heleen:

Hoi Linda,Jan en de Kids,

Geweldig dat Jan een baan heeft, voelt heel goed denk ik.Wat geweldig om jullie verslag te lezen. Ik griezel hier al van al die dieren! Leuk die foto's erbij. Zo hou je ons echt op de hoogte. Hier gaat ook alles gewoon door! Grijze lucht en koud, sint die zaterdag aan komt, hollandser kan niet. Dan maar zweten en genieten!

Veel plezier verder, kijk uit naar het volgend verslag!
    lieve groetjes, Heleen

• 15 November 2012 - 22:20

Ramona:

Super leuk om te lezer hoe het met jullie gaat.. Vooral ook veel foto's toevoegen.. :) :)
    Sinterklaas komt dit weekend.. Hoe leg jij dat aan de kids uit dan..??
    Het is sinds deze week aan het vriezen en 't zou nog veel kouder worden hoorde ik.. Maar ze zeggen zoveel, dus eerst maar even afwachten.. :)
    We hebben eindelijk ons huis verkocht.. Jeej.. :D..
    Fijn dat alles goed loopt bij jullie..

Dikke kussen

• 16 November 2012 - 08:20

Jeannette:

He lieve mensen, ziet er allemaal geweldig uit. Geniet maar lekker! Sinterklaas komt a.s. weekend aan en het begint hier zelfs al een beetje te vriezen..
    Hoop gauw weer een verslagje te lezen van jullie, erg leuk om zo op de hoogte te blijven!
    Veel liefs

• 16 November 2012 - 08:59

Eefje:

Wat een prachtig verhaal
    Wat is dat toch allemaal
    Met die wilde dieren
    Wat een avondtuur voor jullie vieren
    We hebben de HKZ certificering binnen
    Daar hebben we gelukkig wat banen mee kunnen winnen
    Nu hoeft voorlopig niemand eruit
    We kunnen weer even vooruit
    Het wordt een spannende tijd
    Met Sinterklaas die straks weer over de daken rijd
    Dus ik hou me voorlopig even gedeisd
    Voordat piet me in de zak opeist
    Maar alle flauwekul op een rij
    Ik heb ook nieuws erbij
    Ik heb gesolliciteerd op verpleegkundige leerling
    Dus dat is best wel een groot ding
    Spannend en in afwachting
    Groet ik jullie en zing
    Zie de maan schijnt door de bomen
    Sinterklaas gaat hier ook komen
    Xxxxxx Eefje voor allemaal

• 16 November 2012 - 12:05

Ghislaine:

leuk om weer een reisverslag te lezen met jullie belevenissen. Je schrijft zo gezellig, grappig en levensecht dat het maar een kleine moeite is om je in te leven. Ook de foto's erbij is erg leuk. Wat betreft het weer.. zie bovenstaande reacties. En de Sint, ja spannend dat hij weer komt, maar het lijkt me nog spannender om een hele grote Hagedis van zo dichtbij te zien,
    groetjes Ghislaine

• 16 November 2012 - 18:30

Ammel Beunder:

Ha die familie hagedis!!,
    Ik zou die tijger nou juist WEL willen zien!!!
    Wat een verhaal, in een stadspark... die diertjes en miertjes als reusachtig spinnen e.d. tegenkomen.
    Hebben jullie ook al eens in de armen van die Thaitjes geknepen???
    Het is overigens heerlijk om al die ervaringen te lezen, hoor!!!!
    We vonden het reuze jammer dat we het facetimen hebben gemist, volgende keer beter.
    Liefs Ammel en pap

• 16 November 2012 - 22:09

Margreet:

Hallo genieters van een mooie reis,

Wij zijn inmiddels aan het snoepen van pepernoten en hebben de eerste kerstsol al achter de kiezen:):):).
    En jullie verhaal brengt veel jus op het werk ik zou daar proberen nog een kleine bijdrage voor te krijgen.
    Afgelopen dagen was de poes(N) op stap en dansten wij op de bureau's
    Geniet nog lekker,lieve groet margreet