Koh Samet - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Jan, Lin en de kids - WaarBenJij.nu Koh Samet - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Jan, Lin en de kids - WaarBenJij.nu

Koh Samet

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Jan, Lin en de kids

18 November 2012 | Thailand, Ko Samui

Wat leuk, alle reacties op ons blog. Dat maakt het nog leuker om te schrijven. Gezellig dat jullie allemaal zo meeleven!
Volgens mij is Sinterklaas gisteren in Nederland aangekomen. Daar merken we hier weinig, zeg maar: niks, van...
Tropische sferen hier. We zitten nu op Koh Samet. Een prachtig eilandje, met echt wit strand, poederachtig zand, of sneeuw zoals Melle zegt. Met de zee bijna groen en superhelder. Echt prachtig.
We hebben weer een spannende tocht gehad om hier te komen. Het was weer warm en een onderneming. Met boot, bus, tuktuk, verkeerd afgezet en toen letterlijk afgezet....toen nog een boot, en toen een hele wandeling, naar ons hostel, door de jungle en het had geregend en de weg was onverhard dus dat was allemaal drek om doorheen te lopen, en tropisch warm, met een rugtas op de rug en Melle op de buik, en Siem aan de hand en Jan de rest van de bagage. Jan dacht dat die een hernia kreeg, gooide zijn bagage af en zei de legendarische woorden: ik zet geen stap verder meer.....
Gelukkig was daar om de hoek onze accommodatie al en konden we al snel gaan afkoelen in de zee.
Het was heerlijk. En dat hebben we deze dagen veel gedaan.
Zwemmen in de zee, en spelen op het strand. Soms wat eten, een lekkere fruitshake drinken, verse mango, ananas, watermeloen, of de vruchten van hier, dragonfruit, mangosteen. en natuurlijk de kokosnoot. Siem drinkt uit de kokosnoot alsof hij nooit anders heeft gedaan.
De jongens zijn al goed aan het wennen, en worden kleine reizigers. Wanneer gaan we weer naar een ander plekje?
Siem heeft de Thaise toilet gewoonte ook al helemaal door. Dat is, hurkend door de knietjes op een gat in de grond.... Als hij de keus heeft tussen de pot en de Thaise stijl gaat hij voor het gat. Melle kan ook al op de hurkjes maar geeft de voorkeur aan de pot....
Verder hebben we hier niet zoveel gedaan, relaxen en opladen voor de reis die nog komen gaat.
Af en toe een wandeling maken, de draagdoek is het beste wat we hebben meegenomen. Die wordt elke dag gebruikt. Melle zit lekker op de rug en valt af en toe in slaap.
Na 5 nachtjes op dit eiland gaan we morgen weer verder naar een ander stadje, dan is het voorlopig gedaan met de eilandjes en strandjes. Dus eens zien hoe dat dan weer gaat.
Veel lieve groetjes vanuit Koh Samet!

• 18 November 2012 - 15:40

Moekie:

heerlijk om te horen dat jullie zo genieten....behalve het gesjouw dan

• 18 November 2012 - 16:20

Eelco Koekoek:

Ha Linda, Jan, Siem en Melle,

Op de dag dat ik jullie eerste reisverslag binnenkreeg (Jan gefeliciteerd met je nw baan) kreeg ik 's middags je oudste broer Stefan langs. Lang geleden was dat maar toch als de dag van gister.
    Graag wens ik jullie heel veel plezier op jullie mooie reis. Pas goed op elkaar! (En wat schrijf je leuk....!)

Groetjes,
    Eelco

• 18 November 2012 - 16:55

Lianne:

Hooi allemaal,

Wat leuk wat leuk wat jullie allemaal mee maken! Tof om jullie avonturen zo mee te mogen volgen. Ben af en toe wel blij dat ik hier ben en niet daar... brrr die hagedis en al die andere enge dieren! Maar de foto's laten wel zien dat het er prachtig is! Nou geniet maar heerlijk en snel tot de volgende blog!? ;)
    Liefs, Lianne

• 18 November 2012 - 17:26

Erna:

Hoi Lin, Jan en mijn grote kleine vrienden. Echt leuk om zo op de hoogte te blijven. Wil je aan Siem en Melle vragen een mooie steen of schelp voor mij te zoeken en mee te nemen voor Erno ;) Geniet ze nog! tot gauw xxx

• 18 November 2012 - 17:46

Ramona:

Ziet er geweldig uit..!!!
    I'm soooo jealous... :) :) :)

• 18 November 2012 - 18:33

Josecannegieter:

hallo Linda en jan,
    Ik begin heimwee te krijgen naar thailand
    super aan het strand en zwemmen in de zee
    en Sinterklaas komt volgend jaar gewoon weer
    heel veel groeten van jose

• 18 November 2012 - 19:12

Ammel:

Sapperdeflap , die Jan zet geen stap..
    Wat een grap...
    En Melle zit hoog te paard,
    Zet linda in galop,
    Hop hop hop,
    ....
    Kom Jan kop op!!
    Daarrrrr is het hotel
    En plat gaan ze voor een tel,
    Sint en piet

• 18 November 2012 - 19:15

Ammel:

Piet is een ietsje ondeugend en heeft 3 x op de knop gedrukt

• 18 November 2012 - 19:19

JP:

Breaking: Vitesse - NEC 4-1. NEC beeindigd de wedstrijd met 8 man. Verder geen nieuws uit NL.

• 18 November 2012 - 20:53

Margreet:

Weer genoten van jullie vakantie verhalen,
    Vanavond hoorden we dat Obama ook naar Thailand toekom deze week.
    Het is weer zondagavond en smerig koud.
    De eerste pepernoten gegeten waren niet lekker hoor
    Geniet nog lekker

• 19 November 2012 - 09:23

Thijs:

Leuk te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben daar.
    Geniet van de omgeving en elkaar.
    Liefs Thijs

• 19 November 2012 - 09:34

Donata:

Ha Jan en Lin,Siem en Melle,

Leuk die verslagenvan jullie reis!!! Lijkt me af en toe best pittig...
    Hier alles hetzelfde, Sinterklaas idd aangekomen en Cinzia zenuwachtig...dus niks nieuws onder de zon(,die vandaag al helemaal niet te zien is).
    Mijn oude buurvrouw vroeg waar jullie in India naartoe gaan. Zij gaat 24december ook..voor 2,5maand,dit wordt haar 6de x.
    Tot het volgende verslag en succes met de reis...en Jan nog gefeliciteerd met je nieuwe baan,hartstikke leuk voor jullie!
    XXXdonata

• 19 November 2012 - 10:24

Eefje:

Gerard en ik hebben zitten kijken op Google Earth naar het eiland Ko Samet, wat een prachtig bebost eiland. Best nog groot. Helaas konden we het eiland alleen van de bovenkant zien en er niet doorheen surfen. Zullen wij vast een gat achterin je tuin maken (haha). Wat een rijkdom voor je kinderen om dit mee te kunnen maken. Bedankt voor je mooie verhalen.
    Eefje.

• 19 November 2012 - 14:00

Jeroen:

Heyla,

Leuk om te lezen, mooie plaatjes.. veel plezier :-)

Grtjs Jeroen

• 19 November 2012 - 15:35

Mariska:

hallo Luitjes,

Heerlijk om die blonde koppies te zien in de tropische sferen! En lekker bruin al aan het worden! Supergaaf al die mooie plekjes en belevenissen.
    Kijk uit naar jullie volgende verslag!

• 19 November 2012 - 19:10

Marieluska:

Wat een mooie foto's allemaal. Met name die laatste waar jij met Siem en Melle op staat. Dat heb je mooi voor mekaar. Hier thuis geniet iedereen van jullie verhalen. Liefs Marieluska

• 20 November 2012 - 01:01

Nicol:

Hoi Fam..
    Zit ik hier met mijn poetslap de keuken kastjes te soppen , niet eens mijn eigen keuken maar van het werk ..nieuwe regels van het huis..
    En dan jullie verhaal ,wauw ben jarloers ..Ziet er goed uit op de foto .
    Geniet samen met elkaar dat is het mooiste wat er is..
    Ik ga maar weer eens met mijn emmertje water spelen..
    Gr Nicol

• 20 November 2012 - 10:18

Ineke Groot Nibbelink:

Leuk, om de verhalen te lezen en die leuke foto"s te bekijken . Zo te zien, genieten jullie ervan. Hier geen zon en warmte, de lucht is grijs en het is koud. Stnicolaas, voor èen keer missen lijkt me niet zo erg. Een fijne reis nog verder en ik wacht op jullie volgende verslag. Groetjes Ineke

• 21 November 2012 - 19:30

Steven:

he Jan, Lin & de kids,

Fijn om te zien dat jullie het zo goed naar het zin hebben daar!
    Aan de hand van de foto's krijg je echt een goede indruk van de sfeer
    zowel bij jullie als van het land. hartstikke tof allemaal.
    Ik wens jullie uiteraard heel veel fun de komende tijd daar!

groetjes

Steven & ma