Eerste blog vanuit tropisch Sri lanka - Reisverslag uit Kalpitiya, Sri Lanka van Jan, Lin en de kids - WaarBenJij.nu Eerste blog vanuit tropisch Sri lanka - Reisverslag uit Kalpitiya, Sri Lanka van Jan, Lin en de kids - WaarBenJij.nu

Eerste blog vanuit tropisch Sri lanka

Blijf op de hoogte en volg Jan, Lin en de kids

01 Augustus 2016 | Sri Lanka, Kalpitiya

Kun je na een paar dagen Sri lanka al een eerste blog schrijven?
Jahoor dat kan!:-)
De reis hiernaar toe ging goed! Vooral de eerste vlucht verliep uitstekend. Beetje eten, beetje drinken, en wat ook meehielp was onbeperkt schermtijd!
De jongens konden zich tegoed doen aan de laatste films en konden zelfs spelletjes doen. Elvie kon lekker knuffelen, filmpjes kijken en af en toe een dutje. Ze vermaakten zich prima. Aankomst in Abu dhabi was heftig. Het was 43 graden en iedereen begon ook wel moe te worden. Het was toen tien uur savonds. De tweede vlucht was dan ook wat lastiger, vermoeid, niet goed kunnen slapen en de spanning. Een half uur voor het dalen sliepen alle kinderen. Die we daarna bijna niet wakker kregen.
We zijn in Sri lanka!!
Gelukkig kwam onze bagage al snel en stond het mannetje dat ik had geregeld voor een AirPort pick up ook echt op ons te wachten. Om 5.00 Sochtends kwamen we aan in ons hostel maar konden toen nog niet in onze kamer. Het lieve mannetje bracht ons welkomstdrankjes en regelde een bed voor de kinderen. Het was een twijfelaar maar we zijn er alle vijf in gaan liggen, en ja dat paste!
We hebben toen nog een paar uurtjes geslapen en toen was het dag!
We verhuisden onze spullen naar onze eigen kamer en zijn onze jet lag gaan afspoelen in de zee. Hele hoge golven maakten pret voor tien. Voor ons allemaal...
De eerste paar dagen zijn we daar gebleven om even te wennen en bij te komen van de vlucht. Er zat een prachtige tuin bij dus de kinderen konden heerlijk spelen.
Ook hebben we veel in de zee gespeeld maar ook een middagje met een tuktuk op pad om wat van de omgeving te zien. We zijn naar de haven geweest en naar een vismarkt. Vooral de jongens keken hun ogen uit, maar vonden het vooral stinken! Naar een tempel en een kerk. Naar een kruiden plantage en fruitmarkt.
Na 3 dagen Negombo pakten we onze spullen weer in voor onze eerste verplaatsing richting noorden. We lieten ons vertellen dat de local bus te druk en te langzaam zou zijn en dat we beter een andere bus konden nemen, we zouden dan 4 plaatsen hebben en dus we betaalden( veel te veel natuurlijk) en wachten lang op de bus en toen die uiteindelijk kwam was ons mannetje al snel verdwenen en de bus was stamp en stamp vol. Uiteindelijk vond ik een plekje om met Elvie te zitten, maar het was duidelijk dat dit geen fijn ritje zou worden. Uiteindelijk zaten we dik 4 uur in een bus met mensen langs je en tegen je en half op je, tassen en koffers etc, en keiharde muziek, en structureel veel te hard rijden. En dan maar lekker toeteren. Oja zo was het dus ook al weer! Welkom in Azië!
Elvie viel al snel in slaap, Melle werd steeds chagrijniger en ikzelf was ook een beetje aan t mopperen, zit niet lekker, veel te warm, etc maar Siem bleef monter en zei mama, we gaan honden tellen! De ramen van de bus zijn allemaal open dus je hebt prima zicht op alles wat voorbij komt. De dorpjes, de koeien, de palmbomen, en dus heel veel dieren. Na 30 zijn we de tel kwijtgeraakt want er lopen er nogal wat! Maar waren we wel weer een stuk verder.
Uiteindelijk kwamen we aan in Kalpitiya. En namen we een tuktuk naar het strand, en vonden een hutje 20 meter van het strand. Ja hier blijven we een paar nachtjes. Dat gaat vast heel fijn worden. We chillen en spelen veel in zee. We eten pizza bij een heel vrolijk italiaantje. Er is verder niks hier, geen winkels, geen restaurants alleen hutjes dus verplicht chillen.
Over een paar dagen verplaatsen we ons weer verder.
Lieve groetjes uit een warm mooi eiland!
Hoe is de zomer in Nederland? Ook zonnig, of nog steeds nat?

• 01 Augustus 2016 - 11:11

Gonny Koekoek:

Fijn, dat de reis goed ging.En blij dat ik wat kan lezen, want mijn app ligt er even uit helaas.
    Jullie zijn natuurlijk al weer op weg naar t volgende avontuur. Ben benieuwd.
    Liefs van mij.

• 01 Augustus 2016 - 12:21

Moekie:

Ik zie nu ook de rest van het verhaal en de foto's. Mooi. Hier is 't nu rond de 22 graden, goed uit te houden.

• 01 Augustus 2016 - 13:01

Heleen:

Hoi linda,
    Wat een mooi verhaal. Fijn dat we weer mee mogen genieten!

• 01 Augustus 2016 - 14:33

Marlies:

Hiiiii mooistelletje reizigers!
    fijn om te lezen dat jullie het goed hebben; ik maak me er enigszins zorgen over met 3 kinderen in Azie, hopenlijk blijven jullie goed-genieten!!! maaaaar pas goed op want het is daar nog 100xvoller met mensen dan in Nederland. Iedere dag heb ik aan jullie gedacht de 1e nacht vooral, het was hier 24.00u en toen dacht ik ooooh waar slapen ze nu en tis daar alweerbijnadag; ik mis jullie bestwelerg; met jullie huis is alles ok. In Nederland is het half baggerweer, straks weer een erge regenenonweerbui. Lieve groeten voor jullie en heeeelveeeeel geluk, plezier en genot!!!! XXXXXMarlies.

• 01 Augustus 2016 - 15:38

Stefan:

Hey iedereen, leuk om weer wat van jullie avontuur lezen. Geniet ervan en wacht alweer op de volgende update. Veel liefs uit oostenrijk

• 01 Augustus 2016 - 21:44

Anne:

Hoi allemaal, leuk om jullie verhaal weer te lezen!! Geniet! Groetjes uit Duiven.

• 02 Augustus 2016 - 09:29

Eefje:

Oh Linda, wat een avontuur weer. Bewonderingswaardig dat jullie dit met de kinderen delen. Spannend en avontuurlijk. Ik heb weer genoten van je eerste blog. Ik heb op dit moment ook vakantie en ben aan het kamperen in de bossen. Temperatuur rond de 22 graden en twee keer en bui gehad afgelopen week dus tot nu toe mogen we niet mopperen.
    Ik wacht weer op je volgende blog vol met avonturen. Veel liefs, Eefje.

• 02 Augustus 2016 - 09:29

Eefje:

Ik wacht weer op je volgende blog vol met avonturen. Veel liefs, Eefje.

• 03 Augustus 2016 - 16:57

Margreet:

Wat weer een belevenis zo met z'n allen op pad .
    Iets warmt e vanjulliee zouden we graag in dit kikkerlandje willen hebben
    Lees de blog met veel plezier.
    Lieve groetjes,Margreet

• 04 Augustus 2016 - 16:33

Saskia:

Hoi Linda,Jan en de kids,

wat klinkt dat allemaal heerlijk, zo dicht bij de zee en dat de kinderen heerlijk kunnen spelen. Kijk uit naar jullie volgende blog, liefs Sas