De dagen glijden voorbij... - Reisverslag uit Dambulla, Sri Lanka van Jan, Lin en de kids - WaarBenJij.nu De dagen glijden voorbij... - Reisverslag uit Dambulla, Sri Lanka van Jan, Lin en de kids - WaarBenJij.nu

De dagen glijden voorbij...

Blijf op de hoogte en volg Jan, Lin en de kids

08 Augustus 2016 | Sri Lanka, Dambulla

De dagen glijden voorbij, het gaat veel te snel allemaal. We zien zoveel moois en wat is het hier anders, en gek soms en bijzonder, en wat is het eten lekker en wat zijn de mensen lief!
In Kalpitiya blijven we toch nog 3 nachtjes. Het was even wennen zo verstoken van alles, geen winkeltjes, geen restaurantjes, niks eigenlijk, maar dat bevalt al snel goed. Er is nog een Frans stel met een zoontje van Siem's leeftijd dus al snel wordt er gevoetbald, kokosnoten verzameld en hutten gebouwd met palmbladeren.
De taal van het spelen verstaat elk kind. Melle kwartet er op los, en Elvie kleurt een boek vol. Verder wordt er veel gezwommen, in de hangmat gelegen en gewandeld. Tijdens 1 van deze wandelingen valt Melle tussen de rotsen en haalt zijn knie lelijk open. Een flinke jaap. Eigenlijk zou er een hechting in moeten maar gelukkig heb ik genoeg spulletjes bij me om ons het ziekenhuisbezoekje te besparen. Na het verbinden moet hij van mij 3 uur verplicht met t been stil liggen. Naast Elvie in bed. Gelukkig hebben we de iPad mee:-)
Smiddags wordt er alweer gelopen op het zere been, en de volgende dag zelfs gezwommen.. Held!
Nu, een week later, gaat het wondje langzaam de goede kant op.
Na 3 dagen vertrekken we weer, eerst met de tuktuk, dan met een bus naar Puttalam, en dan de bus naar Anuradhapura. Wat vroeger de hoofdstad was van Sri Lanka, dus een bron van oude tempels, stupa's, dagoba's, ruïnes, en zoveel moois. We gaan een hele dag met een tuktuk op pad om dit allemaal te bekijken. Gelukkig vinden de jongens de tuktuk superleuk waardoor het voor hen ook een feestje blijft. Elvie vind alles prima!
De volgende dag is iedereen aan wat verkoeling toe en blijven we een half dagje bij een zwembad. Bijna voor onszelf alleen!
Savonds gaan we naar Mihintale, een berg beklimmen.. Eerst 1843 treden en dan de berg op. Om zonsondergang te bekijken. Heel indrukwekkend..
Vooral de apen die daar in grote getale op de berg leven...hele brutale apen...
Vanuit Anuradhapura gaat de reis verder weer met de bus naar Trincomalee. De jongens vinden de busreizen niet leuk. Het is inderdaad heel druk, en een ervaring op zich, maar deze was het beste tot nu toe. We hadden allemaal een plekje tijdens de 3 uur durende rit.
Toen met de tuktuk door naar Upuveli. Een prachtig stukje strand. Wit zand en groene zee. We slapen vlakbij zee, en genieten van het warme weer, de Fruitshakes en al het lekkere eten. We proberen stad en strand een beetje met elkaar af te wisselen zodat het voor iedereen leuk blijft.
Eind van de middag in Upuveli komen de vissers de netten binnen halen, dit is een hele happening en Siem en Mel vonden het geweldig, ze mochten kijken, en uiteindelijk ook meehelpen met binnenhalen.
Elvie geniet hier ook, ze zegt; ik vind het leuk in Lanka. Ze krijgt aandacht genoeg. Als de mensen maar niet teveel aan haar gaan plukken, aaien, optillen maar ook dan staat ze haar meisje! No! Roept ze hard.
Na 3 dagen Upuveli door naar Dambulla en Sigiraya, waar we de Leeuwenrots beklommen hebben. Een enorme uitdaging!! Heel erg warm, bijna 40 graden en heel erg hoog en spannend!! Met gammele trappen en lijpe apen, en bijennesten zo groot!
Dat was me het dagje wel. De kinderen deden het super! Ze doen me telkens weer verbazen.
Morgen trekken we verder naar Kandy waar als het goed is het grootste festival van Sri Lanka zal plaatsvinden. Iets met de gouden tand van de Buddha.. We gaan het hopelijk allemaal zien!
Hele warme groetjes van ons vijven!!

• 08 Augustus 2016 - 19:12

Moekie:

Wat beleven jullie véééél !!!En wat vertel je leuk, Linnie.
    Zou wel even om een hoekje willen kijken en jullie allemaal knuffelen. Maar dat komt wel weer als jullie thuis zijn. Ik geniet mee als ik alles lees. Kandy staat op 't kaartje, dus heb ik een beetje idee waar jullie zitten.
    Veel plezier met de gouden tand van Buddha.
    Dikke smok.

• 08 Augustus 2016 - 19:19

Suus:

Wat een heerlijke blg! Optimaal genieten van al het moois op deze wereld! Zo fijn dat jullie het fijn hebben.

Nog heeeeeel veel meer genieten.

Liefs Suus en Andries

• 08 Augustus 2016 - 19:43

José B:

Wat leuk om jullie zo te volgen. Veel plezier, ik vind het echt stoer!

• 08 Augustus 2016 - 20:29

Eefje:

Ik kreeg gewoon kippenvel van je verhaal dat de jongens het zo super doen en dat ze je telkens weer verbazen. Ja, bijzonder is dat. Ik geniet met jullie mee. Kus, Eefje.

• 08 Augustus 2016 - 21:10

Lianne:

Heeerlijk om jullie verhalen weer te lezen! Hoop dit ook ooit eens te mogen doen later!
    Heel veel plezier en geniet ervan met elkaar!!

• 08 Augustus 2016 - 21:32

Ammel:

Jullie genieten en ik geniet mee! Pas op oor die leipe apen!

• 08 Augustus 2016 - 21:38

Ceesduin:

Wat een feest daar in Sri Lanka. En wat bijzonder dat op de leeuwenrots apen zitten! Ik zag trouwens dat Kalpitiya aan de Dutch Bay ligt. Al wat Hollandse sporen gespot in Ceylon?

• 08 Augustus 2016 - 21:59

Margreet:

Wat weer een super leuk bericht.
    En wat doen jullie dat allemaal goed bewondering voor de kinderen.
    Geniet nog maar lekker dat doe ik van jullie bericht uit het wisselvallige weer in Nederland.
    Knuf Margreet

• 08 Augustus 2016 - 22:26

Heleen:

Geweldig wat jullie allemaal mee maken. Geniet met jullie mee. Liefs van mij

• 08 Augustus 2016 - 22:38

Anne:

Leuk verhaal weer Linda. Heel veel genieten jullie!!

• 10 Augustus 2016 - 10:18

Marlies:

Hiiii Linda en Jan!
    mooooooiiii wat jullie allemaal beleven!!!!! maar goed opblijvenpassen op jullie kids!!!
    hier is alles ok, met jullie huis ook!
    momenteel is Alexa hier met the kids ze gaan morgen alweerterug.
    alle goeds en liefs! Marlies.

• 28 Augustus 2016 - 12:59

Marrie:

super leuk om al je verhalen te lezen, en wat je beleeft!
    nog een week ben je er nog heel veel plezier en snel tot ziens xx marrie